Террі Пратчетт (Сер Теренс Девід Джон «Террі» Пратчетт) є одним із найвідоміших письменників Британії. Його гумористичні романи написані у жанрі фентезі. Відома серія книг про Дискосвіт містить у собі понад 40 творів. Автор вдало поєднав фантастичне, сатиричне, божественне й абсурдне бачення світу, його сприйняття.
Яскравий роман, який відкриває один із циклів серії «Ринсвінд», перший роман із серії «Дискосвіт» Террі Пратчетта – «Колір магії». Саме цей твір змінює тогочасну фантастику, здійснюється гра слів та відтворюються жарти, які є основою.
У романі ми можемо зрозуміти багато цікавих явищ Дискосвіту, отримавши відповіді на свої питання. Знову ж таки зустрічаємо міфічних істот, дивовижні рослини, чари, магію. Головними героями постають: турист Двоцвіт, його гід Ринсвінд, який є чарівником-невдахою.
Відкривається розуміння кольору магії, зміни долі, втечі від Смерті, хоч ти й маленьке створіння світу…
Продовження пригод чарівника-невдахи Ринсвінда та туриста Двоцвіта, який був першим на Диску, описано в романі «Химерне сяйво» − це другий роман із серії «Дискосвіт».
Червона зоря та знищення Дискосвіту. Ринсвінд рятуватиме Диск від катастрофи, але як, якщо в нього зовсім не вдається чарувати? На шляху героїв трапляються всілякі магічні створіння. Так автор показує, що не завжди лише красунчики є вишуканими, а також доводить, що чари можуть знищити життя, але й дати шанс на нове.
«Чаротворці» − третій роман підциклу «Ринсвінд» із серії «Дискосвіт» Террі Пратчетта.
Колись давно жив собі восьмий син восьмого сина, який був чарівником, як заведено в Дискосвіті. Дивно, але в нього також було вісім синів, наймолодший з яких, Койн, був чарівником у квадраті, він чаротворець і джерело магії. Завдяки цьому хлопцю стара магія Дискосвіту, яка повільно зникала, відродилася і набула небаченої сили. Але нездорові магічні амбіції та магічні диктатури небезпечні, навіть руйнівні для цілісності Всесвіту. Врятувати світ і протистояти надмогутньому чарівникові Койну береться занепалий чарівник Ринсвінд разом зі своєю досвідченою героїнею Коніною та героєм-ентузіастом Найджелом. Допомагає цим відчайдухам капелюх. Його спілкування з видатними чарівниками протягом багатьох років надало йому окрему і, можна сказати, харизматичну особистість.
Дев'ятою за рахунком у серії про Дискосвіт і четвертою у підциклі «Ринсвінд» є книга «Ерік».
Ерік Турслі, 13-річний демонолог-початківець, викликає демона, щоб виконати три бажання: правити королівствами світу, зустріти найвродливішу жінку на світі та жити вічно. Однак демона замінює Ринсвінд, занепалий на той час чарівник з Підземельних Вимірів (продовження подій роману «Чарівний світ»). Ринсвінд переконаний, що не може здійснити свою мрію, просто клацнувши пальцями. На його подив, це спрацьовує, і бажання Еріка починає здійснюватися, хоч і в дивний спосіб.
Також вони стикаються з пануванням світу, найгарнішою жінкою Еленор та вічним життям, потрапивши в Пекло.
Увесь цей час за ними слідкує король демонів – Астфґл. Через нього Пекло в бюрократії. Інший же демон, Лорд Вассенеґо, таємно підготував повстання, співпрацюючи з Ринсвіндом, після чого почав керувати Пеклом, а Ринсвінд та Ерік покидають цю місцевість, повертаючись на Диск.
«Цікаві часи» − п’ятий роман із циклу «Ринсвінд» серії «Дискосвіт» Террі Пратчетта.
Століттями п'ять шляхетних родів намагалися здобути владу в імперіях на Противажному континенті. Однак вирішальну битву починає і завершує неназваний «Великий Чарівник», яким виявляється Ринсвінд. Разом з армією свого друга Коена Варвара (що складається з семи дідів) вони борються проти імперської армії, що переважає за чисельністю.
Війна мала значний вплив на героїв, але що ж перемагає – сила, розум чи інше?
Террі Пратчетт поринає у світ чаклунства, відьомства, додаючи загадковості та страху читачам, проте не оминає сатиричної манери, фантастики тощо.
Так роман «Право на чари» є інтелектуальною головоломкою, адже магія в цьому творі має поділ на «високу чоловічу» і «приземлену жіночу». Це своєрідне рівноправ’я на творення правдивих чар.
Відповідно до вірувань і традицій істинним чарівником може стати восьмий син восьмого сина. Автор описує випадок, коли восьмою народилася дівчинка, яка є донькою коваля, це перша дівчинка у Дискосвіті, яка стала чарівницею, а також перша серед дівчат учениця Невидної академії.
«Віщі сестри» (другий роман циклу «Відьми» у серії «Дискосвіт») − це продовження роману «Право на чари», на відміну від попереднього твору, в цьому автор розповідає про чаклунів-чоловіків. Він доводить, що вибір справи життя є досить важливим у житті, ніщо не змінить його.
Три відьми (Бабуня Дощевіск, Тітуня Оґґ, Маґрат Часник) вирішують проблеми у Ланкрському королівстві, хоч їм і не можна лізти в політичні справи, але без них не обійтися.
Ще один твір Террі Пратчетта «Відьми за кордоном» (третій роман циклу «Відьми» серії «Дискосвіт»).
Юна відьма Маґрат Часник успадкувала чарівну паличку і роль хрещеної феї. Вперта й непосидюча Бабуня Дощевіск і Тітуня Оґґ, яка, звісно, не може залишитися осторонь, супроводжують їх у подорожі до далекої Генуї. Дорогою на трійцю чекають дивовижні пригоди, польоти та перевтілення, азартні ігри та переслідування, зустрічі з персонажами народних казок та літературних творів. Зрештою, відьмам протистоїть зла Фея-Хрещена, яка хоче поекспериментувати з реальністю і зруйнувати королівство, щоб досягти щасливого кінця.
Четвертий роман циклу «Вiдьми» серiї «Дискосвiт» Террi Пратчетта – «Пані та панове».
Три відьми з Ланкру, Бабуня Дощевіск, тітуня Оґґ і Маґрат Часник, повертаються з-за кордону і виявляють, що в їхньому королівстві кепські справи. На полі з'являються таємничі кола, і відьми припускають, що паралельні всесвіти зближуються, що ельфи намагаються захопити Ланкр. Відьми відстоюють віковічні знання про те, що ельфи не такі чудові та світлі, як їх малюють у казках, і є надзвичайно небезпечними. Відьомська трійця мусить боротися проти своїх ворогів.
Продовженням попередніх розповідей є п’ятий роман циклу про відьом із серії «Дискосвіт» − «Маскарад».
Бабуня Дощевіск і Тітуня Оґґ знову вирушають у подорож. Дорогою в оперу вони потрапляють в епіцентр подій: Анк-Морпоркськ, привид у масці…
Аґнес Нітт (Пердіта Х) – мета подорожі, адже маючи задатки відьомської справи, вона підкорює місто в оперній діяльності, не бажаючи займатися відьомським ділом. Та відьми з досвідом цим не переймаються.
Ще один цікавий відьомський роман – «Бери за горло» (із серії «Дискосвіт»).
Ланкрські відьми. Порятунок рідних земель. Король Веренс, до якого приїхали небезпечні гості з Убервальду. Це вампіри, які поводять себе дуже дивно загартовуються святою водою, зовсім не боячись її сили. Ці створіння прагнуть заволодіти всім, що є в королівстві, ввести свої правила. Ті, хто буде заперечувати їм − отримають просту команду: «Carpe Jugulum» − «Бери за горло»!
Тоді в центрі подій постає четвірка: Тітуня Оґґ, Маґрат Часник, Аґнес Нітт, Бабуні Дощевіск. Вони не бояться вампірів, рятують Ланкр від зайвих створінь.
Захопливий роман із серії «Дискосвіт» про відьом – «Вільні малолюдці».
Тіфані Болячка – дев'ятирічна авторитетна героїня, яка захищаючи своє власне будь-якими варіантами, бореться зі злими ельфами, які до того ж викрадають малолітніх. Нак Мак Фіґлі − сміливий, зухвалий, вільнолюбний хлопчина, який любить красти, пити й битися. Він − чудовий компаньйон для майбутньої відьми!
«Зимар» − роман із серії «Дискосвіт» Террі Пратчетта, продовження пригод маленької відьмочки Тіфані Болячки.
Через непослуг старших і через свою наставницю пані Зрадоньку Тіфані Болячка помінялася місцями з Володаркою Літа, крім того, після танців у темному моррісі денсі в неї закохався стихійник Зимар.
Порушений баланс Дискосвіту, засніжений та холодний. Тіфані з малолюдцями врятує світ.
Далі її пригоди описані в романі «Повен неба капелюх» (з цієї ж серії).
Тут Тіфані вже трохи старша. Їй одинадцять, вона навчається в однієї з найдосвідченіших відьм − панни Рівень. Дівчинка мріє бути досвідченою чарівницею, але поки вона тяжко тудиться, без будь-яких чарів, допомагаючи людям із сіл.
Тіфані переконується, що для того, щоб бути справжньою відьмою треба багато всього знати, працювати над собою, зокрема треба навчитися зі свого тіла тощо, а тоді розумієш, що діло зовсім не в капелюсі.